ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ: 14/04
ΜΑΛΤΑ
Το «διαμάντι» της Μεσογείου
Μόστα, Μντινα, Ραμπάτ, Σλιέμα, Βιτταριόζα, Μάρσασλοκκ, Γκόζο
4 ΗΜΕΡΕΣ
ΠΑΣΧΑ 2023 : 14 – 17 Απριλίου
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ
Επηρεασμένη από διάφορους πολιτισμούς, η Μάλτα διαθέτει πολλά «πρόσωπα», αλλά μία και μοναδική ταυτότητα που δημιουργήθηκε μέσα από μια πλούσια ιστορία και αντανακλάται στα μεγαλιθικά μνημεία, τις μεσαιωνικές πόλεις, αλλά και τα παραδοσιακά χωριά της, όπου οι κάτοικοι δεν χάνουν ευκαιρία να διασκεδάσουν με κάθε αφορμή. Από τις βόρειο-αφρικανικές και τις αραβικές επιρροές της, μέχρι την εμπνευσμένη από τη Σικελία κουζίνα της, η Μάλτα είναι ένας μικρόκοσμος της Μεσογείου. Λίγες ευρωπαϊκές χώρες έχουν τόσο συμπυκνωμένη ιστορία, αρχιτεκτονική και τόσες όμορφες παραλίες, σε τόσο μικρή έκταση. Αν και μικρή, η νησιωτική αυτή χώρα διαθέτει μεγάλη και πλούσια ιστορία, ενώ φαίνεται πως κατοικείται από τη Νεολιθική εποχή (4η χιλιετία π.Χ.). Η στρατηγική της θέση και τα λιμάνια της στη μέση της Μεσογείου, προσέλκυσαν ανά τα χρόνια Φοίνικες, Έλληνες, Ρωμαίους, Άραβες, Νορμανδούς, Σταυροφόρους, Γάλλους και τέλος τους Βρετανούς, με την αποικιακή περίοδο να διαρκεί μέχρι το 1964. Δέχθηκε πολλές επιρροές στη μακρά ιστορία της, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία: Η Μάλτα δεν αποτελεί απλώς μια ρωμαϊκή κατάκτηση ή κατάλοιπο της βρετανικής αποικιοκρατίας. Αυτό το νησιωτικό έθνος, έχει ένα ιδιόμορφο χαρακτήρα που εντυπωσιάζει: Από τους προϊστορικούς ναούς και την μπαρόκ αρχιτεκτονική της πρωτεύουσας Βαλέτα, μέχρι την τοπική κουζίνα και τις γιορτές, αυτό το έθνος εκπέμπει μοναδική γοητεία.
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
Ναυλωμένες πτήσεις της SKY EXPRESS
Αθήνα / Μάλτα 07.00 – 07.40
Μάλτα / Αθήνα 19.40 – 22.20
Διαμονή σε επιλεγμένα ξενοδοχεία στην περιοχή St Julians
GOLDEN TULIP VIVALDI 4* ---- BE HOTEL 4*sup
INTERCONTINENTAL 5*
…εσείς το ξέρατε;
«Οι ιππότες της Μάλτας»
Tην 1η Ιανουαρίου, στόλος 50 σκαφών απέπλευσε από το λιμάνι της Ρόδου έχοντας άγνωστη κατεύθυνση. Σε αυτόν επέβαιναν τα υπολείμματα των Ιωαννιτών καθώς και 4.000 Ρόδιοι, που προτίμησαν να τους ακολουθήσουν, όλοι σε πολύ άσχημη κατάσταση λόγω της εξάμηνης πολιορκίας. Ο στόλος συγκεντρώθηκε στη Μεσσήνη της Σικελίας και στους Ιππότες δόθηκε ως προσωρινή κατοικία το Βιτέρμπο. Συνεπώς, ο Μάγιστρος του τάγματος είχε πολλά προβλήματα να αντιμετωπίσει για να αποτρέψει τη διάλυση του τάγματος. Στα προβλήματα ήρθε να προστεθεί ο πόλεμος μεταξύ Γαλλίας και Ισπανίας, ο οποίος έσπειρε τη διχόνοια στο τάγμα καθώς τα περισσότερα μέλη του ήταν Γάλλοι και Ισπανοί. Τελικά, μετά από συνολικά 7 χρόνια μετακίνησης, το 1530, και μετά από πολλές διαπραγματεύσεις κατά τις οποίες ο μάγιστρος του Τάγματος αποδείχθηκε εξαίρετος διπλωμάτης, τους παραχωρήθηκε από τον Πάπα και τον Βασιλιά της Ισπανίας, Κάρολο Κουίντο (ο οποίος ήταν βασιλιάς και της Σικελίας) η Μάλτα μαζί με το Γκόζο και το Βορειοαφρικανικό λιμάνι της Τρίπολης. Για τις παραπάνω κτήσεις οι Ιωαννίτες απέδιδαν ετήσιο φόρο (την ημέρα του Ψυχοσαββάτου, συγκεκριμένα) στον Βικάριο (τοποτηρητή) του βασιλιά Φιλίππου Β’. Η Μάλτα αποτελούσε σημαντικό προπύργιο της Ευρώπης, έχοντας τεράστια στρατηγική σημασία δεδομένης της κατάστασης στη Μεσόγειο. Παράλληλα η Μάλτα αποτελούσε για αιώνες το σταυροδρόμι του δουλεμπορίου στη Δυτική Ευρώπη, αφού οι αιχμαλωτισμένοι Μουσουλμάνοι (αλλά και όποιος Αφρικανός έπεφτε στα χέρια των Ιωαννιτών) πωλούνταν ως δούλοι. Οι Ιωαννίτες συνέχισαν τη δράση τους εναντίον των Μουσουλμάνων, και παρά το μικρό αριθμό πλοίων που διέθεταν κατάφεραν να προξενήσουν απώλειες στους Οθωμανούς, οι οποίοι δυσαρεστήθηκαν βλέποντας το τάγμα ξανά σε δράση. Το 1565 ο Σουλεϊμάν έστειλε δύναμη 40.000 περίπου ανδρών να πολιορκήσει δύναμη 700 Ιπποτών και 8.000 στρατιωτών και να καταλάβει τη Μάλτα. Στην αρχή, η μάχη εξελισσόταν όπως η μάχη της Ρόδου: οι περισσότερες πόλεις καταστράφηκαν και σχεδόν οι μισοί ιππότες σκοτώθηκαν. Στις 18 Αυγούστου η κατάσταση των πολιορκημένων ήταν πλέον απελπιστική και, καθώς ο αριθμός τους λιγόστευε καθημερινά, γινόταν όλο και πιο δύσκολο να επανδρώνουν τη μακριά γραμμή οχυρώσεων. Παρόλα αυτά, όταν το συμβούλιο του μάγιστρου Ζαν Παρσό Ντε Λα Βαλέτα πρότεινε την εγκατάλειψη του Μπιργκό και της Σέγκλης και την απόσυρση στο οχυρό Σαντ' Άντζελο, αυτός αρνήθηκε. Ο Βικάριος δεν είχε στείλει βοήθεια. Πιθανώς οι διαταγές που έδωσε ο Φίλιππος Β' της Ισπανίας δεν ήταν αρκετά σαφείς κι έτσι την ευθύνη του αν θα έπρεπε να σταλεί βοήθεια ή όχι θα έπρεπε να την επωμιστεί ο Βικάριος. Μία λάθος κίνηση θα έφερνε την ήττα, κάτι που σημαίνει ότι η Σικελία και η Νάπολη θα ήταν ευάλωτες από τους Οθωμανούς. Ο γιος του Βικάριου πολεμούσε στο πλευρό του Μάγιστρου οπότε ο ίδιος δεν μπορούσε να αδιαφορήσει για την έκβαση της μάχης. Οποιαδήποτε κι αν ήταν τα αίτια της καθυστέρησής του, ο Βικάριος δεν επενέβη παρά μόνο όταν η μάχη είχε πλέον κριθεί από τις αβοήθητες δυνάμεις των Ιπποτών, αναλογιζόμενος και την αγανάκτηση των αξιωματικών του. Στις 23 Αυγούστου εκδηλώθηκε άλλη μια μεγάλη επίθεση, η τελευταία μεγάλη προσπάθεια, όπως αποδείχθηκε, από την πλευρά των πολιορκητών. Η επίθεση απωθήθηκε με μεγάλη δυσκολία από τους Ιωαννίτες, ενώ στην άμυνα πήραν μέρος ακόμη και οι τραυματίες. Από εδώ και πέρα όμως ήταν η σειρά των Οθωμανών να βρεθούν σε δύσκολη θέση, καθώς, με εξαίρεση το οχυρό Άγιος Έλμος, όλες οι οχυρώσεις των Ιπποτών είχαν μείνει άθικτες από τις τελευταίες επιθέσεις. Η φρουρά, δουλεύοντας μέρα και νύχτα, επισκεύαζε τα ρήγματα και η κατάληψη της Μάλτας έμοιαζε όλο και πιο αδύνατη, ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες διάφορες αρρώστιες έκαναν την εμφάνισή τους στο στρατόπεδο των πολιορκητών. Τα πυρομαχικά και οι τροφές τους τελείωναν, ενώ το ηθικό τους έπεφτε κατακόρυφα από τις αποτυχίες και τις μεγάλες απώλειες. Επίσης, ο θάνατος του Οθωμανού ναυάρχου Τουργκούτ Ρείς που ήταν ικανότατος διοικητής, στις 23 Ιουνίου αποτέλεσε σοβαρό πλήγμα στο ήδη πεσμένο ηθικό των πολιορκητών, ενώ οι Οθωμανοί διοικητές Πιγιαλέ πασάς και Μουσταφά πασάς ήταν αδιάφοροι. Είχαν στη διάθεσή τους έναν τεράστιο στόλο τον οποίο κατάφεραν να χρησιμοποιήσουν επιτυχώς μόνο μία φορά. Παραμελούσαν την επικοινωνία με την Αφρικανική ακτή και δεν έκαναν καμία προσπάθεια να σταματήσουν τυχόν Σικελικές ενισχύσεις, εγκαθιστώντας φρουρές. Την 1η Σεπτεμβρίου οι Οθωμανοί έκαναν την τελευταία τους προσπάθεια η οποία ήταν σχετικά αδύναμη επίθεση, εξαιτίας του χαμηλού ηθικού. Τα παραπάνω γεγονότα ενθάρρυναν τους Ιππότες οι οποίοι έβλεπαν επιτέλους πιθανότητες νίκης. Οι μπερδεμένοι και αναποφάσιστοι Τούρκοι διοικητές πληροφορήθηκαν την άφιξη Σικελικών ενισχύσεων και μη ξέροντας πως επρόκειτο για μία μικρή δύναμη, έλυσαν την πολιορκία και αποχώρησαν από τη Μάλτα στις 8 Σεπτεμβρίου. Η πολιορκία της Μάλτας υπήρξε η τελευταία φορά στην ιστορία που δύναμη ιπποτών κέρδισε μια αποφασιστική μάχη. Όταν οι Οθωμανοί έφυγαν, οι Ιωαννίτες είχαν 600 άνδρες ικανούς να φέρουν όπλα. Η πιο βάσιμη εκτίμηση τοποθετεί τον αριθμό των πολιορκητών γύρω στους 40.000 άνδρες από τους οποίους μόνο οι 15.000 επέστρεψαν στην Κωνσταντινούπολη. Η πολιορκία της Μάλτας φιλοτεχνήθηκε από αρκετούς καλλιτέχνες της εποχής, οι οποίοι την αποτύπωσαν σε διάφορα έργα τέχνης. Μετά την πολιορκία, μια νέα πόλη έπρεπε να κτιστεί, η οποία ονομάστηκε Humilissima Civitas Valletta (Βαλέτα, η ταπεινοτάτη των πόλεων), προς τιμή του μαγίστρου Ντε Λα Βαλέτα ο οποίος άντεξε την πολιορκία. Είναι η σημερινή πρωτεύουσα της Μάλτας. Το 1607 δόθηκε στον μάγιστρο των Ιωαννιτών ο τίτλος του πρίγκιπας της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, παρόλο που οι κτίσεις του τάγματος ήταν πάντα νότια της αυτοκρατορίας. Το1630 δόθηκε στον μάγιστρο εκκλησιαστική ισότητα με τους καρδιναλίους καθώς και ο τίτλος "η πιο διαπρεπής Μεγαλειότης του". Μετά τη χριστιανική νίκη εναντίον του Οθωμανικού στόλου στη ναυμαχία της Ναυπάκτου το 1571, οι Ιππότες συνέχισαν τις επιθέσεις σε πειρατικά και μουσουλμανικά πλοία ενώ το νησί τους παρέμεινε σταυροδρόμι του εμπορίου σκλάβων μέχρι το τέλος του 18ου αιώνα, πουλώντας αιχμαλωτισμένους Αφρικανούς και Τούρκους και ελευθερώνοντας Χριστιανούς σκλάβους.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Ημέρα 1η : Αθήνα – Μάλτα (ξενάγηση Βαλέτας)
Η πρωινή μας πτήση θα μας μταφέρει στην Μάλτα για να ξεκινήσουμε την γνωριμία μας με το νησί με την περιπατητιτική μας ξενάγηση στην περίφημη πρωτεύουσα του τάγματος των Ιπποτών του Άγιου Ιωάννη, τη Βαλέτα. Η Πρόκειται για μια μοναδική καστρούπολη με ιδιαίτερη ιστορική σημασία και απεριόριστη ομορφιά. Θα περπατήσουμε στα στενά γραφικά δρομάκια και θα απολαύσουμε τα στοιχεία μιας άλλης εποχής. Θα θαυμάσουμε τους κήπους Μπαράκα, απ’ όπου θα δούμε την πανοραμική θέα των δύο φυσικών λιμανιών της Μάλτας και των τριών ιστορικών πόλεων που συνδέονται με τις δύο μεγάλες πολιορκίες του 1565 και 1942 καθώς επίσης και τον μεγαλοπρεπή ναό του Αγίου Ιωάννη, το παλάτι του Μεγάλου Μάγιστρου και τα υπέροχα κτίσματα με τα ξύλινα μπαλκόνια. Χρόνος ελεύθερος. Προαιρετικά μπορείτε να επισκεφθείτε το Casa Rocca Piccola , ένα παλάτι του 16ου αιώνα στην καρδιά της Βαλέτας που μας υπενθυμίζει πως ήταν η ζωή των Ιπποτών κατά τον μεσαίωνα.
Μεταφορά στο ξενοδοχείο και εγκατάσταση στα δωμάτια. Απόγευμα ελεύθερο για βόλτα στην βόλτα αρχικά στo St Julians (Αγιος Ιουλιανός) και αργότερα για δείπνο ή ποτό στα μαγαζιά της περιοχής.
Ημέρα 2η : Μάλτα (Μόστα, Μντίνα, Ραμπάτ, Κατακόμβες Αγίου Παύλου, Σλιέμα)
Η σημερινή μας ξενάγηση θα ξεκινήσει από τον Καθεδρικό της Μόστα με τον τρίτο μεγαλύτερο αυτοστηριζόμενο τρούλο στην Ευρώπη. Θα ανεβούμε στον λόφο της Ραμπάτ και θα ξεναγηθούμε στις κατακόμβες του Αγίου Παύλου, οι οποίες αποτελούν ένα εκτεταμένο σύστημα υπόγειων στοών και τάφων που χρονολογούνται μεταξύ του 3ου και 8ου μΧ αιώνα. Κατόπιν η εντυπωσιακή περιτοιχισμένη σιωπηλή πόλη Μντίνα, θα μας εντυπωσιάσει, με την μοναδική θέα αλλά και την οχύρωση της, όσο και από την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της. Μεταφορά στην παραλιακή πόλη Σλιέμα, μια ζωντανή πόλη με πολλά καταστήματα, καφέ και εστιατόρια. Ελεύθερος χρόνος.
Ημέρα 3η : Μάλτα (ολοήμερη εκδρομή στο Γκόζο)
Για να φτάσουμε στο δεύτερο μεγαλύτερο νησί του αρχιπελάγους της Μάλτας, μεταφερόμαστε στο πορθμείο και επιβιβαζόμαστε στο ferry boat. Η εξαιρετική ομορφιά του τοπίου, τα υπέροχα σπίτια και οι αγροικίες, η εναλλαγή των εικόνων που θα συναντήσετε θα σας πείσουν σίγουρα για το πόσο άξιζε η επίσκεψή σας στο νησί του Γκόζο. Θα επισκεφτούμε την Ggantija, με τα μοναδικά ευρήματα από την Νεολιθική εποχή, την πρωτεύουσά του Γκόζο Βικτώρια, με το περίφημο κάστρο και την παλιά πόλη. Στη συνέχεια θα κατευθυνθούμε προς το παραδοσιακό χωριό Φοντάνα, όπου μπορείτε να αγοράσετε παραδοσιακά προϊόντα και τέλος το γραφικό ψαροχώρι Xlendi, όπου μπορείτε προαιρετικά να γευματίσετε.
Ημέρα 4η: Μάλτα (Βιττοριόζα – Μάρσασλοκκ) – Αθήνα
Πρωινό ελεύθερο για τις τελευταίες περιπλανήσεις για να περάσετε όμορφα ανάλογα με τα ενδιαφέροντα σας. Μπορείτε να επιδοθείτε σε shopping ή να δοκιμάσετε υπέροχο street-food. Το μεσημέρι θα μεταβούμε στη Βαλέτα και θα δούμε την πανοραμική θέα γύρω από τις οχυρώσεις. Θα έχουμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τα εντυπωσιακά τείχη που την περιβάλλουν και τη γεωγραφική της θέση.
Κατόπιν θα προχωρήσουμε στη μεσαιωνική οχυρωμένη πόλη Βιττοριόζα, όπου εκεί θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε την εκκλησία 16ου αιώνα του Αγίου Λορέντζο, αλλά και πολλά σπίτια που έχουν μείνει από την εποχή των Ιωαννιτών Ιπποτών. Στη συνέχεια θα επισκεφθούμε το Marsaxlokk, το μεγαλύτερο ψαροχώρι της Μάλτας. Απολαύσετε τον ελεύθερο σας χρόνο για να περιπλανηθείτε στην αγορά, γευματίστε, πιείτε τον καφέ σας ή απλά χαλαρώστε και παρακολουθείστε τα πολύχρωμα ψαροκάικα. Αναχώρηση για το αεροδρόμιο της Μάλτας και με τις καλύτερες εντυπώσεις θα πάρουμε την πτήση της επιστροφής για την Αθήνα.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η ροή του προγράμματος ενδέχεται να διαφοροποιηθεί χωρίς να παραλείπεται κάτι.
ΤΙΜΕΣ
Ταξίδι |
Αναχώρηση |
Ξενοδοχεία
|
2κλ |
1κλ |
Φόροι |
Παρατηρήσεις |
ΜΑΛΤΑ
Το «διαμάντι» |
14/4 Πρωινό καθημερινά
|
Golden Tulip Vivaldi 4* |
495 |
+100 |
+220 |
Περιλαμβάνονται εισιτήρια πλοίου για το Γκόζο και είσοδοι στον Καθεδρικό Ναό της Μόστα και στις Κατακόμβες |
BE hotel 4*s |
515 |
+130 |
||||
Intercontinental 5* |
675 |
+200 |
Παιδί έως 12 ετών στο ίδιο δωμάτιο με δύο (2) ενήλικες - 100€
ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ
ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ
× Είσοδοι σε μουσεία, αξιοθέατα, επισκεπτόμενους χώρους (εξαιρούνται όσα αναφέρονται στα προσφερόμενα ανωτέρω)
× Ό,τι δεν αναφέρεται ρητά στα προσφερόμενα ή αναγράφεται προαιρετικό/προτεινόμενο
ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ |
ΔΙΑΔΡΟΜΗ |
ΩΡΑ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ |
ΩΡΑ ΑΦΙΞΗΣ |
14/4 |
Αθήνα – Μάλτα |
07.00 |
07.40 |
17/4 |
Μάλτα – Αθήνα |
19.40 |
22.20 |
Palmos Travel In Style
ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ 13 ΑΛΙΜΟΣ Τ.Κ 174 55
Τηλ.: +30 210 9889421
info@palmostravel.gr
www.palmostravel.gr
ΓΕΜΗ:131075201000
ΩΡΑΡΙΟ ΓΡΑΦΕΙΟΥ:
ΔΕΥΤΕΡΑ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 09:00πμ - 17:00μμ
ΣΑΒΒΑΤΟ 10:00πμ-15:00μμ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΛΕΙΣΤΑ